Słowa kluczowe (keywords)
Na początku doświadczeń z pozycjonowaniem musimy wybrać słowa kluczowe (frazy). Są to słowa (zlepki słów), po wpisaniu których w wyszukiwarkę chcemy, aby nasza strona była wysoko. Nie powinniśmy jednak przesadzać z ilością słów (fraz): im więcej, tym trudniej się pozycjonować i utrzymać wyniki na stałym poziomie. Około 6–14 słów to wystarczająca liczba. Liczba ta jednak może ulegać zmianie w zależności od tego na jakie słowa pozycjonujemy. Jeśli będziemy starali się zająć wysokie pozycje na słowa np. „hosting”, „dzwonki”, „loga”, to wystarczy wybrać tylko jedno z nich, a zajęcia będziemy mieć na długie tygodnie.
Nagłówki H1, H2, H3, H4….
Nagłówki to ważny element gdy budujemy serwisy lub stron internetowe. To dzięki nim od razu widzimy o czym traktuje dana strona czy akapit. Twórcy wyszukiwarek doszli do wniosku, że skoro nagłówek jest swego rodzaju streszczeniem zawartości strony, to powinien mieć większe znaczenie niż zwykły tekst. Wg standardów organizacji W3C istnieje kilka rodzajów nagłówków: od h1 do h7. Im mniejsza liczba, tym większe znaczenie tekstu zawartego pomiędzy tagami. Sztuczka: Warto zastosować kilka nagłówków np. H2 na stronie, ale jak to zrobić, żeby za mocno nie rzucało się w oczy? Może tak: plik css: h2 {font-size:11px; font-weight:normal; display:inline;} plik html: To jest przykładowa treść <h2>słowo kluczowe</h2>, a to jest dalsza przykładowa treść.
Efekt? Dla użytkownika zwykły, niczym nie wyróżniający się tekst, dla robota wyszukiwarki, tekst naszpikowany słowami kluczowymi.
Uważajmy jednak: jeśli przekroczymy magiczną granicę procent słów kluczowych w stosunku do treści strony (keyword density), możemy zostać nieprzyjemnie potraktowani przez wyszukiwarkę, do banu długoterminowego włącznie.
Wyróżnij ważne frazy kluczowe.
Co najczęściej rzuca się nam w oczy podczas czytania tekstu? Wyróżnienia. Tekst pisany kursywą lub/i tekst pogrubiony znacznie się wyróżnia. Roboty też zwracają większą uwagę do tego typu urozmaiceń, dlatego starajmy się korzystać z tagów <i> i <b>.
Meta tagi
Meta tagi umieszczane w sekcji head to dość znaczący element dla wielu wyszukiwarek. Jest to miejsce niewidoczne dla użytkownika, a czytane przez roboty. Wymarzone wręcz do umieszczania naszych słów kluczowych. Nie przesadzajmy jednak, albowiem konkurencja nie śpi.
Noscript
W większości przypadków wyszukiwarki nie rozumieją kodu JavaScript, czyli działają jak stare przeglądarki. Dla nich został stworzony tag <noscript>, który na ogół wyświetlał informację o potrzebie aktualizacji oprogramowania po stronie użytkownika. Aktualnie jest to miejsce wykorzystywane przez część osób dbających o pozycjonowanie stron do umieszczania słów kluczowych. <!– … –> – komentarze to informacje przeznaczone dla webmastera. Podczas budowy/rozbudowy strony mają za zadanie pomagać w szybkim odnalezieniu odpowiednich treści. Część wyszukiwarek je czyta i akceptuje jako normalną treść na stronie, a część całkowicie ignoruje (np. Google).
Marek Wielgo jest doświadczonym specjalistą od nieruchomości z ponad 15-letnim stażem w branży. Jego pasją jest pomaganie klientom w realizacji ich marzeń o idealnym domu lub lokalu mieszkalnym. Marek jest ekspertem w zakresie nieruchomości mieszkaniowych oraz komercyjnych i zawsze stara się zapewnić swoim klientom najwyższą jakość usług.
Jego podejście opiera się na indywidualnym podejściu do każdego klienta, co pozwala mu dokładnie zrozumieć ich potrzeby i oczekiwania. Marek jest znany z tego, że zawsze jest gotów słuchać swoich klientów i odpowiadać na każde pytanie. Jego profesjonalne podejście, wiedza i doświadczenie pozwala mu na skuteczne doradztwo i pomoc w podejmowaniu decyzji związanych z nieruchomościami.
Marek Wielgo to także osoba z bardzo dobrą znajomością rynku nieruchomości. Jego wiedza o lokalnych rynkach i trendach w branży pozwala mu na skuteczne negocjacje cen i warunków transakcji. Ponadto, Marek jest zawsze dobrze poinformowany o wszelkich zmianach w przepisach dotyczących nieruchomości, dzięki czemu może w pełni chronić interesy swoich klientów.
Marek Wielgo to nie tylko specjalista od nieruchomości, ale także człowiek z wysokimi standardami etycznymi i wartościami. Jego uczciwość, lojalność i zaangażowanie w realizację potrzeb klientów zawsze przyciągają nowych klientów i budują długotrwałe relacje z obecnymi klientami.