Marketing w internecie | Struktura skutecznego serwisu WWW
15768
single,single-post,postid-15768,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive
 

Struktura skutecznego serwisu WWW

12 Feb Struktura skutecznego serwisu WWW

Skuteczna strona www – Struktura skutecznego serwisu WWW

 

Tworząc stronę WWW, musisz wziąć pod uwagę wiele czynników — treść, projekt graficzny, rodzaj Twojej działalności. Bez względu na to, jakie rozwiązania zdecydujesz się zastosować, pamiętaj o najważniejszej rzeczy:

Twoja strona powstała z myślą o internautach, którzy mają skorzystać z Twojej oferty!

Nie z myślą o Tobie, nie z myślą o firmie, która zaprojektowała Twoją witrynę, ani z myślą o nagrodzie za najbardziej oryginalną i najpiękniejszą stronę w Internecie.
To, co wydaje oczywiste w teorii, w rzeczywistości pozostawia wiele do życzenia. Większość firm funkcjonujących w Sieci posiada strony internetowe mało przyjazne z punktu widzenia użytkowników.

W takich serwisach internauta, zakłopotany brakiem możliwości dotarcia do poszukiwanych informacji, opuszcza niezwłocznie witrynę.
Najważniejszym zadaniem strony jest informowanie i tej funkcji powinna być podporządkowana cała jej budowa. Jeśli internauta, wchodząc na Twoją stronę, szybko znajdzie to, czego szukał, możesz sobie pogratulować. Aby tak się stało, strony www musą posiadać przyjazną i przejrzystą strukturę. Oto kilka sprawdzonych wskazówek, aby internauta poczuł się na Twojej stronie jak w domu.

1. Oferta. Aby zachęcić internautę do pozostania na Twojej stronie dłużej niż kilka sekund, musisz sprawić, by od razu zorientował się, co masz mu do zaoferowania. Cel ten pozwala osiągnąć właściwie wyeksponowana oferta. Dobrze wykonany opis produktów, zarówno tekstowy, jak i graficzny, jest kluczem do zdobycia uwagi klienta. O konstruowaniu oferty szerzej powiem w następnym rozdziale. Na razie zapamiętaj, że opis produktów czy usług musi być skonstruowany tak, aby nie wymagał dodatkowego komentarza ze strony sprzedawcy, którego brak podczas wirtualnych zakupów. Ponadto zapewnij jak najłatwiejszy dostęp do wszystkich informacji, jakie klient może uznać za istotne, takich jak cena, warunki płatności itd.

2. Informacje o firmie. Skuteczna strona internetowa nie może obyć się bez informacji o firmie. Internauci chcą wiedzieć, z kim mają do czynienia. Użytkownik odwiedzający stronę powinien z łatwością dotrzeć do informacji takich jak:
● Co robi firma?

● Co odróżnia firmę od konkurencji?

● Co firma ma do zaoferowania?

Podobne informacje umieszcza się zwykle w dziale „O nas” lub „O firmie”. Najlepiej, kiedy obszar menu głównego, zawierający linki do działów „O nas”, „Biuro prasowe” czy „Kontakt”, jest w jakiś sposób wyróżniony na tle reszty pozycji w menu.

Doskonałym miejscem na zwięzłe przedstawienie informacji na temat firmy jest zdanie podsumowujące, znajdujące się pod logo. Zdanie podsumowujące nie powinno być sloganem marketingowym. W im prostszych słowach uda nam się zawrzeć zawartość strony, tym lepiej.

Właściwie zbudowana  strona internetowa powinna pozwolić internaucie już na pierwszy rzut oka odpowiedzieć sobie na pytania takie jak: Gdzie jestem? Czym się zajmuje firma? Jakie ta strona daje mi możliwości? Pamiętaj, użytkownicy Internetu mają dobrą pamięć, jeśli uznają, że na Twojej stronie znaleźli to, czego szukali, możesz być pewny, że odwiedzą Cię ponownie.
Copyright

No Comments

Post A Comment

wordpress theme powered by jazzsurf.com