Skuteczna strona www – Struktura skutecznego serwisu WWW
Tworząc stronę WWW, musisz wziąć pod uwagę wiele czynników — treść, projekt graficzny, rodzaj Twojej działalności. Bez względu na to, jakie rozwiązania zdecydujesz się zastosować, pamiętaj o najważniejszej rzeczy:
Twoja strona powstała z myślą o internautach, którzy mają skorzystać z Twojej oferty!
Nie z myślą o Tobie, nie z myślą o firmie, która zaprojektowała Twoją witrynę, ani z myślą o nagrodzie za najbardziej oryginalną i najpiękniejszą stronę w Internecie.
To, co wydaje oczywiste w teorii, w rzeczywistości pozostawia wiele do życzenia. Większość firm funkcjonujących w Sieci posiada strony internetowe mało przyjazne z punktu widzenia użytkowników.
W takich serwisach internauta, zakłopotany brakiem możliwości dotarcia do poszukiwanych informacji, opuszcza niezwłocznie witrynę.
Najważniejszym zadaniem strony jest informowanie i tej funkcji powinna być podporządkowana cała jej budowa. Jeśli internauta, wchodząc na Twoją stronę, szybko znajdzie to, czego szukał, możesz sobie pogratulować. Aby tak się stało, strony www musą posiadać przyjazną i przejrzystą strukturę. Oto kilka sprawdzonych wskazówek, aby internauta poczuł się na Twojej stronie jak w domu.
1. Oferta. Aby zachęcić internautę do pozostania na Twojej stronie dłużej niż kilka sekund, musisz sprawić, by od razu zorientował się, co masz mu do zaoferowania. Cel ten pozwala osiągnąć właściwie wyeksponowana oferta. Dobrze wykonany opis produktów, zarówno tekstowy, jak i graficzny, jest kluczem do zdobycia uwagi klienta. O konstruowaniu oferty szerzej powiem w następnym rozdziale. Na razie zapamiętaj, że opis produktów czy usług musi być skonstruowany tak, aby nie wymagał dodatkowego komentarza ze strony sprzedawcy, którego brak podczas wirtualnych zakupów. Ponadto zapewnij jak najłatwiejszy dostęp do wszystkich informacji, jakie klient może uznać za istotne, takich jak cena, warunki płatności itd.
2. Informacje o firmie. Skuteczna strona internetowa nie może obyć się bez informacji o firmie. Internauci chcą wiedzieć, z kim mają do czynienia. Użytkownik odwiedzający stronę powinien z łatwością dotrzeć do informacji takich jak:
● Co robi firma?
● Co odróżnia firmę od konkurencji?
● Co firma ma do zaoferowania?
Podobne informacje umieszcza się zwykle w dziale „O nas” lub „O firmie”. Najlepiej, kiedy obszar menu głównego, zawierający linki do działów „O nas”, „Biuro prasowe” czy „Kontakt”, jest w jakiś sposób wyróżniony na tle reszty pozycji w menu.
Doskonałym miejscem na zwięzłe przedstawienie informacji na temat firmy jest zdanie podsumowujące, znajdujące się pod logo. Zdanie podsumowujące nie powinno być sloganem marketingowym. W im prostszych słowach uda nam się zawrzeć zawartość strony, tym lepiej.
Właściwie zbudowana strona internetowa powinna pozwolić internaucie już na pierwszy rzut oka odpowiedzieć sobie na pytania takie jak: Gdzie jestem? Czym się zajmuje firma? Jakie ta strona daje mi możliwości? Pamiętaj, użytkownicy Internetu mają dobrą pamięć, jeśli uznają, że na Twojej stronie znaleźli to, czego szukali, możesz być pewny, że odwiedzą Cię ponownie.
Copyright
Marek Wielgo jest doświadczonym specjalistą od nieruchomości z ponad 15-letnim stażem w branży. Jego pasją jest pomaganie klientom w realizacji ich marzeń o idealnym domu lub lokalu mieszkalnym. Marek jest ekspertem w zakresie nieruchomości mieszkaniowych oraz komercyjnych i zawsze stara się zapewnić swoim klientom najwyższą jakość usług.
Jego podejście opiera się na indywidualnym podejściu do każdego klienta, co pozwala mu dokładnie zrozumieć ich potrzeby i oczekiwania. Marek jest znany z tego, że zawsze jest gotów słuchać swoich klientów i odpowiadać na każde pytanie. Jego profesjonalne podejście, wiedza i doświadczenie pozwala mu na skuteczne doradztwo i pomoc w podejmowaniu decyzji związanych z nieruchomościami.
Marek Wielgo to także osoba z bardzo dobrą znajomością rynku nieruchomości. Jego wiedza o lokalnych rynkach i trendach w branży pozwala mu na skuteczne negocjacje cen i warunków transakcji. Ponadto, Marek jest zawsze dobrze poinformowany o wszelkich zmianach w przepisach dotyczących nieruchomości, dzięki czemu może w pełni chronić interesy swoich klientów.
Marek Wielgo to nie tylko specjalista od nieruchomości, ale także człowiek z wysokimi standardami etycznymi i wartościami. Jego uczciwość, lojalność i zaangażowanie w realizację potrzeb klientów zawsze przyciągają nowych klientów i budują długotrwałe relacje z obecnymi klientami.