Marketing w internecie | Optymalizacja SEO
15759
single,single-post,postid-15759,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive
 

Optymalizacja SEO

seitenperformance-verbesserung

11 Feb Optymalizacja SEO

Słowa kluczowe (keywords)

Na początku doświadczeń z pozycjonowaniem musimy wybrać słowa kluczowe (frazy). Są to słowa (zlepki słów), po wpisaniu których w wyszukiwarkę chcemy, aby nasza strona była wysoko. Nie powinniśmy jednak przesadzać z ilością słów (fraz): im więcej, tym trudniej się pozycjonować i utrzymać wyniki na stałym poziomie. Około 6–14 słów to wystarczająca liczba. Liczba ta jednak może ulegać zmianie w zależności od tego na jakie słowa pozycjonujemy. Jeśli będziemy starali się zająć wysokie pozycje na słowa np. „hosting”, „dzwonki”, „loga”, to wystarczy wybrać tylko jedno z nich, a zajęcia będziemy mieć na długie tygodnie.

Nagłówki H1, H2, H3, H4….

Nagłówki to ważny element gdy budujemy serwisy lub stron internetowe. To dzięki nim od razu widzimy o czym traktuje dana strona czy akapit. Twórcy wyszukiwarek doszli do wniosku, że skoro nagłówek jest swego rodzaju streszczeniem zawartości strony, to powinien mieć większe znaczenie niż zwykły tekst. Wg standardów organizacji W3C istnieje kilka rodzajów nagłówków: od h1 do h7. Im mniejsza liczba, tym większe znaczenie tekstu zawartego pomiędzy tagami. Sztuczka: Warto zastosować kilka nagłówków np. H2 na stronie, ale jak to zrobić, żeby za mocno nie rzucało się w oczy? Może tak: plik css: h2 {font-size:11px; font-weight:normal;  display:inline;} plik html: To jest przykładowa treść <h2>słowo kluczowe</h2>, a to jest dalsza  przykładowa treść.

Efekt? Dla użytkownika zwykły, niczym nie wyróżniający się tekst, dla robota wyszukiwarki, tekst naszpikowany słowami kluczowymi.

Uważajmy jednak: jeśli przekroczymy magiczną granicę procent słów kluczowych w stosunku do treści strony (keyword density), możemy zostać nieprzyjemnie potraktowani przez wyszukiwarkę, do banu długoterminowego włącznie.

Wyróżnij ważne frazy kluczowe.

Co najczęściej rzuca się nam w oczy podczas czytania tekstu? Wyróżnienia. Tekst pisany kursywą lub/i tekst pogrubiony znacznie się wyróżnia. Roboty też zwracają większą uwagę do tego typu urozmaiceń, dlatego starajmy się korzystać z tagów <i> i <b>.

Meta tagi

Meta tagi umieszczane w sekcji head to dość znaczący element dla wielu wyszukiwarek. Jest to miejsce niewidoczne dla użytkownika, a czytane przez roboty. Wymarzone wręcz do umieszczania naszych słów kluczowych. Nie przesadzajmy jednak, albowiem konkurencja nie śpi.

Noscript

W większości przypadków wyszukiwarki nie rozumieją kodu JavaScript, czyli działają jak stare przeglądarki. Dla nich został stworzony tag <noscript>, który na ogół wyświetlał informację o potrzebie aktualizacji oprogramowania po stronie użytkownika. Aktualnie jest to miejsce wykorzystywane przez część osób dbających o pozycjonowanie stron do umieszczania słów kluczowych. <!– … –> – komentarze to informacje przeznaczone dla webmastera. Podczas budowy/rozbudowy strony mają za zadanie pomagać w szybkim odnalezieniu odpowiednich treści. Część wyszukiwarek je czyta i akceptuje jako normalną treść na stronie, a część całkowicie ignoruje (np. Google).

 

No Comments

Post A Comment

wordpress theme powered by jazzsurf.com