Marketing w internecie | Co to jest pozycjonowanie?
15741
single,single-post,postid-15741,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive
 

Co to jest pozycjonowanie?

search_engine_optimization_consulting

19 Feb Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to nowe zjawisko w polskim Internecie. Rozwija się jednak bardzo dynamicznie, o czym może świadczyć ilość firmoferującychtakie usługi. Czym jest pozycjonowanie i czy każdy może skorzystać z tej usługi?

Pozycjonowanie jest manipulacją i ingerencją (pośrednią) w wyniki wyszukiwarek. Każda z wyszukiwarek układa swoją listę na podstawie pewnego algorytmu. Możemy go przyrównać do czarnej skrzynki: wrzucamy do niej dziesiątki składników (metatagi, nagłówki, słowa kluczowe w adresie, linki itd.) i po pewnych obliczeniach otrzymujemy listę. W jednej wyszukiwarce bardziej, w drugiej mniej odpowiadającą naszym oczekiwaniom. Strony są indeksowane (czytane i poddawane działaniu algorytmu) przez tzw. roboty. Są to specjalne programy wywoływane przez wyszukiwarki. Wchodzą one na nasze strony i sczytują z nich treść. W większości przypadków ignorują obrazki oraz inne elementy multimedialne (filmy,utworzymuzyczne).

Jakie są korzyści z pozycjonowania?

Badania statystyczne wskazują, że największą klikalność mają strony z pierwszych trzech miejsc wyników wyszukiwania. To one przyciągają potencjalnych klientów. Im wyżej w wynikach wyszukiwania, tym większy ruch na stronie internetowej, czyli większe dochody (ze sprzedaży reklam, klikania w banery). Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że dobra pozycja w wyszukiwarce to klucz do sukcesu. Dodając do tego fakt, że jest to aktualnie najtańsza forma reklamy, chyba nie muszę nikogo nakłaniać do zainteresowania się tą dziedziną. W polskim Internecie liczą się tylko trzy wyszukiwarki: Google (68,4%), Onet (19,0%) i WP (16,8%) – dane na podstawie  ranking.pl/rank.php?stat=domeny10PL. Ponieważ Google zajmuje ponad 50% rynku, dalej zajmiemy się tylko tą wyszukiwarką. Skoro wiemy już: po co? oraz: gdzie?, warto odpowiedzieć sobie na pytanie: jak? Tutaj niestety nie będzie tak łatwo. Jak już zostało wspomniane, wyszukiwarki to czarne skrzynki, a im więcej czynników zewnętrznych, tym trudniej przypisać poszczególnym elementom stron punkty na plus lub minus. Na szczęście na wielu forach poświęconych tematyce pozycjonowania bardziej doświadczeni użytkownicy dzielą się swoją wiedzą.

 

aAutor: Bogusław Faja

No Comments

Post A Comment

wordpress theme powered by jazzsurf.com