Marketing w internecie | Jak tworzyć teksty na na skuteczną stronę internetową?
15790
single,single-post,postid-15790,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive
 

Jak tworzyć teksty na na skuteczną stronę internetową?

teksty na stronę internetową

15 Feb Jak tworzyć teksty na na skuteczną stronę internetową?

Jak tworzyć teksty na skuteczną stronę internetową?

Wielu dumnych właścicieli stron internetowych zapomina, dla kogo zostały one stworzone. Na tych serwisach z łatwością dowiemy się, że firma jest najlepsza, najtańsza… po prostu naj. Czego nie sposób tam znaleźć, to informacji na temat, co tak naprawdę wynika z tego dla zwykłego użytkownika. Projektowanie stron internetowych, powinno zacząć się od zaprojektowania odpowiednich materiałów. W tym wpisie skupimy się na tekstach.
Dopóki nie przekonasz klienta, że może on skorzystać na tym, co masz mu do zaoferowania, na nic zda się wielowiekowe doświadczenie firmy, najnowsza technologia czy najlepsi zatrudnieni przez firmę fachowcy.

Skupiaj się na punkcie widzenia klienta, zwracając się zawsze bezpośrednio do niego. Konstruując ofertę lub inne teksty mające znaleźć się na stronie, używaj zawsze formy „Ty” zamiast „ja” albo „my”.

Oto przykład:
Zamiast: Nasza firma posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu stron WWW — lepiej byłoby napisać: Stworzymy skuteczną stronę internetową, dopasowaną do Twoich potrzeb i możliwości.

Oferta — cechy kontra korzyści Oferta 

Jeśli chcesz, aby oferta skutecznie zachęcała do skorzystania z Twoich produktów lub usług, musisz skonstruować ją tak, aby odpowiadała na dwa podstawowe pytania klientów: Co z tego będę miał? Jaka wynika z tego dla mnie korzyść?

Jeśli klient uzna, że Twój produkt/usługa rozwiązuje jakiś jego problem, jesteś już bardzo blisko otrzymania zamówienia.

Jednym z najczęstszych błędów przy prezentowaniu oferty jest mylenie cech z korzyściami. Najwyższe nawet parametry produktu nie są korzyścią, ale cechą, która opisuje, co ten produkt robi.
Dobrze widać to przykładzie sprzętu audio-wideo. O zawrót głowy może przyprawić liczba skomplikowanych parametrów, mnogość obsługiwanych formatów oraz najnowsze technologie, jakich używa nowoczesny telewizor. Często wtedy myślę, co tak naprawdę wynika dla mnie (nie eksperta) z tej lawiny cyfr i danych.

Szczegółowy opis cech i parametrów jest oczywiście ważny i zawsze powinien być dostępny dla zainteresowanych. Jednak jeśli chcesz skutecznie zachęcić klientów do kupna, opisuj swoje produkty językiem korzyści.

Zamiast: Telewizor X wyposażony jest w technologię optymalizacji obrazu Full HD YZ 3500 ENGINE PRO — lepiej byłoby napisać: Dzięki telewizorowi X będziesz mógł oglądać najwyższej jakości obraz, który raz na zawsze odmieni oglądanie telewizji.

Zanim zaczniesz pisać ofertę, zadaj sobie pytanie: Jakie korzyści będą mieli klienci decydując się na mój produkt lub usługę?

Jestem pewny, że znajdziesz ich co najmniej kilka. Oto niektóre z nich:

  • zaoszczędzenie pieniędzy;
  • zarobienie pieniędzy;
  • pozyskanie nowych klientów;
  • oszczędność czasu;
  • uproszczenie lub zautomatyzowanie pewnych czynności;
  • zwiększenie efektywności.

Pamiętaj! To, w jaki sposób zaprezentujesz swoją ofertę, jest nie mniej ważne od tego, co sprzedajesz i na jakich warunkach.

No Comments

Post A Comment

wordpress theme powered by jazzsurf.com